‘‘Klasse Tjalken speciaal ingericht voor dagtochten’’

Klasse Tjalken
Brabantse gastvrijheid
Geweldige barbecues

Reserveren

Vul het onderstaande formulier in en wij sturen u zo snel mogelijk een passende offerte toe!

    Contactgegevens

    Ligplaats Tjalkjacht Carpe Diem
    Jachthaven Waterland, Galgeriet 5d, 1141GA Monnickendam

    Geopend: Gehele jaar 7 dagen per week
    Wij zijn het gehele jaar zeven dagen per week geopend. Bezichtigingen van het schip zijn op afspraak. In de winterperiode (november – maart) is het schip beperkt beschikbaar voor reserveringen.

    Anno 1983
    K.v.K. Hoorn: 36033010 (sinds 1983)
    Btw nr.: NL001156836B44

    CARPE DIEM SAILING (est. 1983)

    Schipper – eigenaar:
    Leo van Lotringen
    Galgeriet 5d
    1141GA Monnickendam

    I www.1dagzeilen.nl
    E info@1dagzeilen.nl

    T 0299 – 652945
    M 06 – 51149773

    Route Monnickendam

    Vaste ligplaats van de Carpe Diem is: Jachthaven Waterland, Galgeriet 5a, 1141 GA Monnickendam. Monnickendam ligt op maar zeven kilometer van de A10; de ringweg om Amsterdam. Het schip ligt direct links bij in de ingang van de jachthaven.

    Met de auto: gratis en bewaakt parkeren

    Vaste ligplaats van de Carpe Diem is Jachthaven Waterland. Het terrein wordt door camera’s beveiligd. U kunt parkeren aan de kade voor het schip of voorbij de slagboom op het haventerrein. De bemanning zal voor u de slagboom openen bij aankomst. Uw kentekenplaat wordt gescand waardoor u op ieder moment kunt uitrijden.

    Met het Openbaar Vervoer

    Monnickendam is zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Buslijn 315 naar Marken rijdt in 10 minuten naar Monnickendam vanaf metro Station Noord. U stapt uit bij de halte Swaensborch en loopt de laatste 200 meter naar het schip.
    Alternatief is Buslijn 314 of 316 vanaf Centraal Station. Deze lijnen stoppen op 500 meter van het schip.

    Thuishaven Monnickendam

    Route Muiderzand

    Route naar jachthaven Marina Muiderzand, Marinaweg 26, Almere. U en uw gasten parkeren gratis en bewaakt op het terrein van de jachthaven.

    Parkeer bewaakt op maar 50 meter van het schip

    Nadat u bent aangekomen bij Marina Muiderzand gaat u door de slagbomen en rijdt de weg af tot het einde. Daar parkeert u en loopt honderd meter naar rechts. Het schip ligt bij de uitgang van de jachthaven klaar voor vertrek.

    Met het Openbaar Vervoer

    Marina Muiderzand is bereikbaar met met Connexxion buslijn 4 of met een treintaxi vanuit Almere.

    Ligplaats bij het blauwe vlaggetje.

    Ligplaats Muiderzand

    Veelgestelde vragen

    Is het schip gecertificeerd?
    Alle certificaten zijn up to date en liggen aan boord zoals voorgeschreven. Op aanvraag zijn ze in te zien.

    Is het schip verzekerd?
    Het schip is all risk verzekerd bij EOC verzekeringen. Uw schipper vaart schadevrij sinds 1983.

    Is er een verzekering jegens opvarende?
    Er is een P&I aansprakelijkheidsverzekering jegens opvarenden afgesloten. De maximum limiet hiervoor bedraagt 500 miljoen US dollar.

    Hoe reserveren we het schip?
    U kunt reserveren door uw  offerte ondertekend te retourneren.  Op al onze leveringen zijn de Algemene Voorwaarden van BBZ/TCN van kracht zoals gepubliceerd op de website.

    Wanneer voldoen we de reissom?
    De vervaldatum van de gehele reissom is een maand voor afvaart van het schip.

    Kunt u een account aanmaken in ons e- facturatie systeem?
    Wij worden  door veel overheden en bedrijven uitgenodigd ons te verdiepen in hun administratie software. Voor de administratieve verwerking binnen uw organisatie hebben wij helaas geen tijd. Uw reservering is definitief zodra de gehele reissom is bijgeschreven op rekening van Carpe Diem Sailing.

    Wanneer geven we het aantal passagiers door?
    Bij het aanmaken van de reservering geeft u het verwachte aantal passagiers door. U kunt tot veertien dagen voor vertrek het aantal passagiers wijzigen (en de dieet wensen doorgeven). Naar boven toe tot de maximale persoonscapaciteit van het schip. Naar beneden tot maximaal 20 % van het reeds bestelde aantal personen. Wij crediteren dan de catering.

    Hoe worden de maaltijden geserveerd?
    Al onze maaltijden zijn in buffetvorm. U kunt nemen wat u graag eet van de lunch of van de barbecue die is besteld.

    Wanneer geven we de diëten en allergenen door?
    Uiterlijk 14 dagen voor afvaart. De maaltijden worden zonder meerkosten aangepast voor vegetarisch, vegetarisch wel vis,  gluten, lactose en noten allergenen.

    Hoe geven we de diëten en allergenen door?
    Graag ontvangen we de opgave van de totalen. U hoeft niet van alle deelnemers alle kleine voorkeuren te noteren. Dit lost zich aan boord vanzelf op. Graag horen we de aantallen voor vegetarisch en vegetarisch wel vis, etcetera.

    Welke glutenvrije maaltijden bieden jullie aan?
    De kok wil graag weten of een glutenvrij dieet om medische reden is of een dieetkeuze. I.v.m. de kleine keuken bieden we voor onze gasten glutenvrije maaltijden van De Keuken van Maass. U heeft de keuze uit: Paneer tikka masala, Stamppot rode biet, Masala spinazie paneer, Indiase eiercurry, Kerala linzencurry, Japanse curry.

    Welke wijnen zijn er aan boord?
    Onze wijnen voor 2023 staan hieronder in de fotogalerij  op de foto.

    Wat is goede kleding voor een zeildag?

    • Platte waterdichte schoenen met rubber zolen
    • Trui of fleece jas
    • Regenpak
    • Zwemkleding en zonnebrandolie

    Kunnen we de zeildag verzetten met ’slecht’ weer?
    Helaas kunnen we onze zeildagen niet verzetten omdat ’slecht’ weer is voorspeld. Het weer risico wordt door u genomen bij het reserveren van het schip.

    Wat gebeurt er met ‘slecht’ weer?
    Verzekeren tegen ‘slecht’ weer of regen is in dit land helaas niet mogelijk. Veel voorkomend is dat er af en toe een bui is. Velen gaan dan naar naar binnen en komen na de bui weer naar buiten. Binnen in het schip is het altijd warm en droog.

    Wat gebeurt er met storm?
    U heeft de mogelijkheid een Vaar Vakantie Polis van Unigarant af te sluiten bij Suydersee Verzekeringen verzekeringen. De polis geeft dekking tegen annulering en storm. Bij windkracht 7 beaufort of meer kan het zijn dat het schip niet uitvaart. De kans hierop is zeer klein in de periode mei tot en met september. De beslissing of het veilig is om uit te varen wordt door de schipper genomen.

    Wat gebeurt er met onweer?
    Bij onweer worden alle passagiers gevraagd naar binnen te gaan. Voor zover ons bekend is de laatste 40 jaar geen blikseminslag geweest in de mast van een charterschip in Nederland. Mocht de bliksem inslaan dan wordt de elektriciteit afgevoerd via de verstaging in het water. Alle passagiers komen met de schrik vrij. De schipper moet een nieuwe mast bestellen.

    Wat gebeurt er bij code oranje of rood van het KNMI?
    De schipper beslist of het schip veilig kan uitvaren in zijn vaargebied. De beslissing of kan worden uitgevaren wordt genomen ongeveer een uur voor het uitvaren. Weerberichten voor de komende uren zijn vele malen betrouwbaarder dan weerberichten voor over een, twee, drie of vier dagen. Op basis van een weerbericht voor over een of twee dagen kan geen zinnige beslissingen worden genomen over het wel of niet uitvaren van een schip.

    Hebt u nog een tip?
    Kijk op de zeildag  naar het weerbericht en pas je kleding daarop aan. 

    Wat doet jullie met regen?
    Wij trekken dan een jas aan.

    Wat zijn jullie motto’s?

    • Er is geen slecht weer alleen slechte kleding
    • Ben dapper als u in Nederland zeilt

    ”Carpe diem quam minimum credula postero”
    “Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende”

    Carpe Diem is een Latijns spreekwoord dat Pluk de dag betekent. Het is een metafoor om mensen aan te sporen van elke dag te genieten. De zin werd voor het eerst gebruikt door de Romeinse dichter Horatius. De hele versregel is “ Carpe diem quam minimum credula postero”, oftewel
 “Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende.”

    Clicky